Browsing by Author Magallon-Recalde, S. (Sara)

0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 14 of 14
Issue DateTitleTypeAuthor(s)
2016La adaptación al castellano de la Children’s Communication Checklist permite detectar las dificultades en el uso pragmático del lenguaje y diferenciar subtipos clínicosArticuloCrespo-Eguilaz, N. (Nerea); Magallon-Recalde, S. (Sara); Sanchez-Carpintero, R. (Rocío); Narbona, J. (Juan)
2022Associations between mental and physical conditions in children and adolescents: An umbrella reviewArticuloArrondo, G. (Gonzalo); Solmi, M. (Marco); Dragioti, E. (Elena); Eudave-Ramos, L.H. (Luis Humberto); Ruiz-Goikoetxea, M. (Maite); Ciaurriz-Larraz, A. (Amaia); Magallon-Recalde, S. (Sara); Carvalho, A.F. (André F.); Cipriani, A. (Andrea); Fusar-Poli, P. (Paolo); Larsson, H. (Henrik); Correll, C. (Christoph); Cortese, S. (Samuele)
2023Attention-deficit/hyperactivity disorder as a risk factor for being involved in intimate partner violence and sexual violence: a systematic review and meta-analysisArticuloArrondo, G. (Gonzalo); Osorio, A. (Alfonso); Magallon-Recalde, S. (Sara); Lopez-del-Burgo, C. (Cristina); Cortese, S. (Samuele)
2024El deporte como herramienta de bienestar e inclusión social en deportistas con discapacidad intelectualLibrosVarela, A. (Apolinar); Gambra-Echeverría, L. (Leyre); Fraguela-Vale, R. (Raúl); Crespo-Eguilaz, N. (Nerea); Arellano-Torres, A. (Araceli); Magallon-Recalde, S. (Sara); Reyes-Vivanco, C.L. (Celeste Luz); Sobrino, A. (Ángel)
2009Detección y estudios específicos en el trastorno de aprendizaje procesalArticuloMagallon-Recalde, S. (Sara); Narbona, J. (Juan)
2012Disfunción de la coherencia central en niños con trastorno de aprendizaje procedimentalArticuloCrespo-Eguilaz, N. (Nerea); Narbona, J. (Juan); Magallon-Recalde, S. (Sara)
2013Disfunción de la coherencia central en niños con trastorno de aprendizaje procedimental [réplica]OtrosCrespo-Eguilaz, N. (Nerea); Narbona, J. (Juan); Magallon-Recalde, S. (Sara)
2009Estilo comportamental al inicio del segundo año de vida:estudio retrospectivo en escolares afectados de trastorno por deficit de atencion e hiperactividadArticuloMagallon-Recalde, S. (Sara); Crespo-Eguilaz, N. (Nerea); Ecay, M. (Margarita); Poch-Olive, M.L. (M.L.); Narbona, J. (Juan)
2022Executive functions and their relationship with intellectual capacity and age in schoolchildren with intellectual disabilityArticuloErostarbe-Pérez, M. (Montserrat); Reparaz-Abaitua, C. (Charo); Magallon-Recalde, S. (Sara); Martínez-Pérez, L. (L.)
2017I Jornada de experiencias del Programa de PsicologíaObjeto de conferenciaLuis-Garcia, E.O. (Elkin Oswaldo); Arrondo, G. (Gonzalo); Magallon-Recalde, S. (Sara)
2014Procedural skills and neurobehavioral freedomArticuloCrespo-Eguilaz, N. (Nerea); Magallon-Recalde, S. (Sara); Narbona, J. (Juan)
2018Risk of poisoning in children and adolescents with ADHD: a systematic review and meta-analysisArticuloRuiz-Goikoetxea, M. (Maite); Cortese, S. (Samuele); Magallon-Recalde, S. (Sara); Aznárez-Sanado, M. (Maite); Alvarez-Zallo, N. (Noelia); Luis-Garcia, E.O. (Elkin Oswaldo); Castro-Manglano, P. (Pilar) de; Soutullo-Esperón, C. (César Alejandro); Arrondo, G. (Gonzalo)
2018Risk of unintentional injuries in children and adolescents with ADHD and the impact of ADHD medications: A systematic review and meta-analysisRevisionRuiz-Goikoetxea, M. (Maite); Cortese, S. (Samuele); Aznárez-Sanado, M. (Maite); Magallon-Recalde, S. (Sara); Alvarez-Zallo, N. (Noelia); Luis-Garcia, E.O. (Elkin Oswaldo); Castro-Manglano, P. (Pilar) de; Soutullo-Esperón, C. (César Alejandro); Arrondo, G. (Gonzalo)
2017Risk of unintentional injuries in children and adolescents with ADHD and the impact of ADHD medications: protocol for a systematic review and meta-analysisArticuloRuiz-Goikoetxea, M. (Maite); Cortese, S. (Samuele); Aznárez-Sanado, M. (Maite); Magallon-Recalde, S. (Sara); Luis-Garcia, E.O. (Elkin Oswaldo); Alvarez-Zallo, N. (Noelia); Castro-Manglano, P. (Pilar) de; Soutullo-Esperón, C. (César Alejandro); Arrondo, G. (Gonzalo)