Buscar por Autor Fuente-Arias, J. (Jesús) de la

0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
O introducir las primeras letras:  
Mostrando resultados 26 a 45 de 81 < Anterior   Siguiente >
Fecha de publicaciónTítuloTipoAutor(es)
2019Editorial : Psychology, Technological Innovation, and EntrepreneurshipOtrosDíaz-Orueta, U. (Unai); Kauffman, D. (Douglas); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la
2023Editorial: Past, present and future contributions from the social cognitive theory (Albert Bandura)ArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Kauffman, D. (Douglas); Boruchovitch, E. (Evely)
2019Editorial: Psychology, technological Innovation, and entrepreneurshipArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Kauffman, D. (Douglas); Díaz-Orueta, U. (Unai)
2010Educational psychology and R&D&I : A strategic action programme for the twenty-first centuryArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Vera-Martínez, M.M. (Manuel Mariano)
2010Efectos de un programa de entrenamiento en conciencia plena (mindfulness) en el estado emocional de estudiantes universitariosArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Franco-Justo, C. (Clemente); Mañas-Mañas, I. (Israel)
2020Effect of Levels of Self-Regulation and Situational Stress on Achievement Emotions in Undergraduate Students: Class, Study and TestingArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Paoloni, P. (Paola); Vera-Martínez, M.M. (Manuel Mariano); Garzón-Umerenkova, A. (Angélica)
2020Effects of levels of self-regulation and regulatory teaching on strategies for coping with academic stress in undergraduate studentsArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Amate-Romera, J. (Jorge); González-Torres, M.C. (María Carmen); Raquel; García-Torrecillas, J.M. (Juan Manuel); Fadda, S. (Salvatore)
2020Effects of Self-Regulation vs. External Regulation on the Factors and Symptoms of Academic Stress in Undergraduate StudentsArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel); Sander, P. (Paul); Garzón-Umerenkova, A. (Angélica); Zapata, L. (Lucía)
2007Effects of using online tools in improving regulation of the teaching-learning process: TLPA & PLEYADEArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Cano, F. (Francisco); Justicia, F. (Fernando); Pichardo, M.C. (María del Carmen); García-Berbén, A.B. (Ana Belén); Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel); Sander, P. (Paul)
2007El estudio de las expectativas en la universidad: Análisis de trabajos empíricos y futuras líneas de investigaciónArticuloPichardo, M.C. (María del Carmen); García-Berbén, A.B. (Ana Belén); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Justicia, F. (Fernando)
2007El modelo DIDEPRO de regulación de la enseñanza y del aprendizaje: avances recientesArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Justicia, F. (Fernando)
2008Enfoques de aprendizaje, autorregulación y rendimiento en tres universidades europeasArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Pichardo, M.C. (María del Carmen); Justicia, F. (Fernando); García-Berbén, A.B. (Ana Belén)
2003Escala de estrategias de aprendizaje ACRA-abreviada para alumnos universitariosArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Justicia, F. (Fernando)
2003Estudio de la validez interna y externa de un cuestionario sobre conductas problemáticas para la convivencia escolar según el profesorArticuloPeralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); Sánchez-Roda, M.D. (María Dolores); Trianes, M.V. (María Victoria); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la
2024GeNNius: an ultrafast drug-target interaction inference method based on graph neural networksArticuloVeleiro, U. (Uxía); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Serrano-Sanz, G. (Guillermo); Pizurica, M. (Marija); Casals-Baena, M. (Mikel); Pineda-Lucena, A. (Antonio); Vicent, S. (Silvestre); Ochoa-Álvarez, I. (Idoia); Gevaert, O. (Oliver); Hernaez, M. (Mikel)
2021Good character at college: the combined role of second-order character strength factors and phronesis motivation in undergraduate academic outcomesArticuloVillacís-Nieto, J.L. (Jorge Luis); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Naval, C. (Concepción)
2021How has the COVID-19 crisis affected the academic stress of university students? The role of teachers and studentsArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Pachón-Basallo, M. (Mónica); Santos, F. (Flavia); Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); González-Torres, M.C. (María Carmen); Raquel; Paoloni, P. (Paola); Gaetha, M. (Martha)
2019Implications of Unconnected Micro, Molecular, and Molar Level Research in Psychology: The Case of Executive Functions, Self-Regulation, and External RegulationArticuloVera-Martínez, M.M. (Manuel Mariano); Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel); Aznárez-Sanado, M. (Maite); González-Torres, M.C. (María Carmen); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la
2007Improving the teaching-learning process through psychoeducational advisingArticuloSánchez-Roda, M.D. (María Dolores); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier)
2018Integrating Curriculum-Based Dynamic Assessment in Computerized Adaptive Testing: Development and Predictive Validity of the EDPL-BAI Battery on Reading CompetenceArticuloNavarro-Hidalgo, J.J. (Juan José); Mourgues-Codern, C. (Catalina); Guzmán, E. (Eduardo); Rodríguez-Ortiz, I. (Isabel); Conejo, R. (Ricardo); Sánchez-Gutiérrez, C. (Claudia); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Martella, D. (Diana); Saracostti, M. (Mahia)