Issue Date | Title | Type | Author(s) |
2010 | Aprendizaje significativo y educación ambiental: aplicaciones didácticas del museo de ciencias naturales de la Universidad de Navarra | Tesis | Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2020 | Can art museums help environmental education? An interdisciplinary vision to promote meaningful learning | Articulo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2014 | Educación ambiental, inteligencia espiritual y naturaleza | Articulo | Puig-i-Baguer, J. (Jordi); Echarri-Iribarren, F. (Fernando); Casas-Jericó, M. (María) |
2022 | El programa QuidArte del Museo Universidad de Navarra: el arte al servicio del bienestar y el cuidado en el contexto de la pandemia Covid-19 | Articulo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2011 | El viaje de Winkle. Educación de la complejidad de medio ambiente para jóvenes de 12-13 años | Articulo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2017 | Energy efficiency of ventilated façades: residential buildings, Alicante, Spain | Articulo | Espinosa-Fernández, A. (Almudena); Echarri-Iribarren, V. (Víctor); Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2015 | Formación para el empleo e inclusión social. ¿Son las escuelas taller de Navarra un medio integrador para las personas inmigrantes? | Articulo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando); González-Luis, H. (Hildegart); Sotés-Elizalde, M.Á. (María Ángeles) |
2018 | Healthy climate and energy savings: using thermal ceramic panels and solar thermal panels in mediterranean housing blocks | Articulo | Echarri-Iribarren, V. (Víctor); Rizo-Maestre, C. (Carlos); Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2021 | Insight and inner peace in palliative care professionals after an art-therapy workshop focused on personal self-care. A preliminary experience | Articulo | Arantzamendi-Solabarrieta, M. (María); Sapeta, P. (Paula); Collete, N. (Nadia); Baños-Sesma, A. (Ana); Torres-Pérez-Solero, M.T. (María Teresa); Echarri-Iribarren, F. (Fernando); Centeno, C. (Carlos) |
2010 | Los programas de escuela taller. Una aproximación conceptual al modelo educativo del aprendizaje-servicio | Articulo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2008 | Museo de Ciencias Naturales: Universidad de Navarra | Documento de trabajo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2021 | Non-dual experiences for the dual pilgrim: from the spanish Way of Saint James to the Japanese Kumano Kodo | Articulo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2017 | Palliative care and the arts: vehicles to introduce medical students to patient-centred decision-making and the art of caring | Articulo | Centeno, C. (Carlos); Robinson, C. (Carole); Noguera, A. (Antonio); Arantzamendi-Solabarrieta, M. (María); Echarri-Iribarren, F. (Fernando); Pereira, J. (José) |
2012 | Round the World in 80 butterflies | Libros | Echarri-Iribarren, F. (Fernando); Baquero-Martin, E. (Enrique) |
2017 | Simulation of bioclimatic systems in detached houses: reduced energy demand by using space in the basement | Articulo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando); Echarri-Iribarren, V. (Víctor); Espinosa-Fernández, A. (Almudena) |
2017 | The education of the penetrating gaze in Jorge Oteiza: nature, art and spirituality | Articulo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando); Varela, E. (Emilio) |
2022 | The metamuseum as the future of the museum institution? | Articulo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2019 | The most beautiful painting in the world: the process as a narrative in Tapies | Articulo | Ortiz-Echagüe-Trujillano, J. (Javier); Echarri-Iribarren, F. (Fernando) |
2020 | Tribute to Bach (1956): approximation to the Oteizian mural emptiness as a silent music score | Articulo | Echarri-Iribarren, F. (Fernando); Varela, E. (Emilio) |
2020 | Unidad didáctica “Cambio climático y producción de energía” para la asignatura de Sistemas Ambientales y Sociedades del Programa del Diploma del Bachillerato Internacional | TFM | Ibáñez-de-Obesso, L. (Leire) |