Dadun Dadun cabecera universidad cabecera biblioteca
   (New user)
Help  | Contact  |  Castellano English  
 

Dadun > Revistas y series UN > RILCE. Revista de Filología Hispánica > REV - RILCE - 2000-2009 > REV - RILCE - 2000, 16.1 >

Tradición y originalidad en “Hombres de maíz”: del modernismo al realismo mágico
Authors: Abate, S. (Sandro)
Keywords: Miguel Ángel Asturias
“Hombres de maíz”
Modernismo
Realismo
Realismo mágico
Modernism
Magic Realism
Issue Date: 2000
Publisher: Servicio Publicaciones Universidad de Navarra
ISSN: 0213-2370
Citation: Rilce 16.1 (2000)
Abstract
Las coordenadas artísticas y culturales que definen la estética modernista en el mundo hispánico han mantenido su vigencia a lo largo de cien años. Cosmopolitismo y americanismo, hispanismo, transcendentalismo, esteticismo y sincretismo conforman una auténtica tradición literaria hispanoamericana a partir del Modernismo. En las novelas del Realismo Mágico se evidencia la continuidad de este legado, redimensionado a partir de nuevos aportes antropológicos, culturales, religiosos y psicológicos. Este trabajo analiza la recepción de esta tradición en “Hombres de maíz” de Miguen Ángel Asturias. The artistic and cultural coordinates that define the Modernist aesthetics in the Hispanic world have maintained its applicability over a hundred years. Cosmopolitism and americanism, hispanism, trascendentalism, aestheticism and syncretism constitute a genuine Hispanic American literary tradition defined from Modernism. The Magic Realism novels show the continuity of this legacy, reshaped bay anthopological, cultural, religious, and psicological contributions. The reception of this tradition in Miguel Ángel Asturias “Hombres de maíz” is analised in this paper
Permanent link: http://hdl.handle.net/10171/5032
Appears in Collections:REV - RILCE - 2000, 16.1

Files in This Item:
File:  Abate, Sandro.pdf
Description: 
Size:  346,55 kB
Format:  Adobe PDF
 View / Open 

Items in Dadun are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.