Browsing by Author Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.)

0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 16 of 16
Issue DateTitleTypeAuthor(s)
2020Actividades extraescolares, parentalidad positiva y desarrollo positivo adolescente personal. Relaciones diferenciales a través de la edad y trayectorias académicasArticuloBalaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Orejudo, S. (Santos); Rodríguez-Ledo, C. (C.); Cardoso-Moreno, M.J. (M. J.)
2021Activities and relationships with parents as key ecological assets that encourage personal positive youth developmentArticuloOrejudo, S. (Santos); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Osorio, A. (Alfonso); Rosa, P.A. (Pedro Antonio) de la; Lopez-del-Burgo, C. (Cristina)
2021El modelo PRIMED como innovación para la educación no formalCapitulo de libroBalaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Berkowitz, M. (Marvin)
2018Emotional intelligence and mindfulness: relation and enhancement in the classroom with adolescentsArticuloRodríguez-Ledo, C. (C.); Orejudo, S. (Santos); Cardoso-Moreno, M.J. (M. J.); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Zarza-Alzugaray, J. (Javier)
2020Extracurricular activities, positive parenting and personal positive youth development. Differential relations amongst age and academic pathwaysArticuloBalaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Orejudo, S. (Santos); Rodríguez-Ledo, C. (C.); Cardoso-Moreno, M.J. (M. J.)
2021Internal developmental assets and substance use among Hispanic adolescents. A cross-sectional studyArticuloBelintxon, M. (Maider); Calatrava, M. (María); Osorio, A. (Alfonso); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Vidaurreta, M. (Marta)
Oct-2019Manual de educación para el amor y el matrimonio dirigido a adolescentes de 13 y 14 añosTFMReyes-Baixarias, C. (Carla)
2021Maternal and paternal parenting styles as a whole: validation of the simple form of the Parenting Style Evaluation ScaleArticuloBalaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Benitez, E. (Edgar); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Osorio, A. (Alfonso)
2020Not everything helps the same for everyone: relevance of extracurricular activities for academic achievementArticuloBalaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Benítez-Sastoque, E.R. (Edgar Ricardo); Albertos-San-José, A. (Aránzazu); Lara, S. (Sonia)
2020Percepción del centro educativo por adolescentes. Diferencias según curso, edad, sexo, tipo de centro y rendimiento académicoArticuloBalaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Naval, C. (Concepción)
2022Promoción de la Educación del Carácter mediante el CAS del Bachillerato InternacionalArticuloBalaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Sepúlveda, M. (Mónica); Naval, C. (Concepción); Dabdoub, J.P. (Juan Pablo)
2023Relationship between life skills and general self-efficacy. Validation of HVD-A scaleArticuloBalaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Benítez-Sastoque, E.R. (Edgar Ricardo); Serrano-Valenzuela, B. (Belén); Orejudo, S. (Santos)
2021Structural empirical model of personal positive youth development, parenting, and school climateArticuloBalaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Benitez, E. (Edgar); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Osorio, A. (Alfonso)
2022Structural empirical model of personal positive youth development, parenting, and school climateArticuloBalaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Benítez-Sastoque, E.R. (Edgar Ricardo); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Osorio, A. (Alfonso)
2022The proactive-reactive resilience as a mediational variable between the character strength and the flourishing in undergraduate studentsArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Urien-Angulo, B. (Begoña); Luis-Garcia, E.O. (Elkin Oswaldo); González-Torres, M.C. (María Carmen); Artuch-Garde, R. (Raquel); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.)
2022The Proactive-Reactive Resilience as a Mediational Variable Between the Character Strength and the Flourishing in Undergraduate StudentsArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Urien-Angulo, B. (Begoña); Luis-Garcia, E.O. (Elkin Oswaldo); González-Torres, M.C. (María Carmen); Artuch-Garde, R. (Raquel); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.)