Issue Date | Title | Type | Author(s) |
2020 | Actividades extraescolares, parentalidad positiva y desarrollo positivo adolescente personal. Relaciones diferenciales a través de la edad y trayectorias académicas | Articulo | Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Orejudo, S. (Santos); Rodríguez-Ledo, C. (C.); Cardoso-Moreno, M.J. (M. J.) |
2021 | Activities and relationships with parents as key ecological assets that encourage personal positive youth development | Articulo | Orejudo, S. (Santos); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Osorio, A. (Alfonso); Rosa, P.A. (Pedro Antonio) de la; Lopez-del-Burgo, C. (Cristina) |
2021 | El modelo PRIMED como innovación para la educación no formal | Capitulo de libro | Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Berkowitz, M. (Marvin) |
2018 | Emotional intelligence and mindfulness: relation and enhancement in the classroom with adolescents | Articulo | Rodríguez-Ledo, C. (C.); Orejudo, S. (Santos); Cardoso-Moreno, M.J. (M. J.); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Zarza-Alzugaray, J. (Javier) |
2020 | Extracurricular activities, positive parenting and personal positive youth development. Differential relations amongst age and academic pathways | Articulo | Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Orejudo, S. (Santos); Rodríguez-Ledo, C. (C.); Cardoso-Moreno, M.J. (M. J.) |
2021 | Internal developmental assets and substance use among Hispanic adolescents. A cross-sectional study | Articulo | Belintxon, M. (Maider); Calatrava, M. (María); Osorio, A. (Alfonso); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Vidaurreta, M. (Marta) |
Oct-2019 | Manual de educación para el amor y el matrimonio dirigido a adolescentes de 13 y 14 años | TFM | Reyes-Baixarias, C. (Carla) |
2021 | Maternal and paternal parenting styles as a whole: validation of the simple form of the Parenting Style Evaluation Scale | Articulo | Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Benitez, E. (Edgar); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Osorio, A. (Alfonso) |
2020 | Not everything helps the same for everyone: relevance of extracurricular activities for academic achievement | Articulo | Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Benítez-Sastoque, E.R. (Edgar Ricardo); Albertos-San-José, A. (Aránzazu); Lara, S. (Sonia) |
2020 | Percepción del centro educativo por adolescentes. Diferencias según curso, edad, sexo, tipo de centro y rendimiento académico | Articulo | Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Naval, C. (Concepción) |
2022 | Promoción de la Educación del Carácter mediante el CAS del Bachillerato Internacional | Articulo | Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Sepúlveda, M. (Mónica); Naval, C. (Concepción); Dabdoub, J.P. (Juan Pablo) |
2023 | Relationship between life skills and general self-efficacy. Validation of HVD-A scale | Articulo | Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Benítez-Sastoque, E.R. (Edgar Ricardo); Serrano-Valenzuela, B. (Belén); Orejudo, S. (Santos) |
2021 | Structural empirical model of personal positive youth development, parenting, and school climate | Articulo | Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Benitez, E. (Edgar); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Osorio, A. (Alfonso) |
2022 | Structural empirical model of personal positive youth development, parenting, and school climate | Articulo | Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Benítez-Sastoque, E.R. (Edgar Ricardo); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Osorio, A. (Alfonso) |
2022 | The proactive-reactive resilience as a mediational variable between the character strength and the flourishing in undergraduate students | Articulo | Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Urien-Angulo, B. (Begoña); Luis-Garcia, E.O. (Elkin Oswaldo); González-Torres, M.C. (María Carmen); Artuch-Garde, R. (Raquel); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.) |
2022 | The Proactive-Reactive Resilience as a Mediational Variable Between the Character Strength and the Flourishing in Undergraduate Students | Articulo | Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Urien-Angulo, B. (Begoña); Luis-Garcia, E.O. (Elkin Oswaldo); González-Torres, M.C. (María Carmen); Artuch-Garde, R. (Raquel); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.) |