Buscar por Autor González-Torres, M.C. (María Carmen)

0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
O introducir las primeras letras:  
Mostrando resultados 9 a 28 de 30 < Anterior   Siguiente >
Fecha de publicaciónTítuloTipoAutor(es)
2020Effects of levels of self-regulation and regulatory teaching on strategies for coping with academic stress in undergraduate studentsArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Amate-Romera, J. (Jorge); González-Torres, M.C. (María Carmen); Raquel; García-Torrecillas, J.M. (Juan Manuel); Fadda, S. (Salvatore)
2010Estudio de creencias, actitudes y actuaciones del profesorado en torno a la educación para la convivencia a través del cuestionario de "competencia social para el profesorado"ArticuloIriarte-Redín, C. (Concha); González-Torres, M.C. (María Carmen); Sobrino, A. (Ángel); López-de-Dicastillo-Rupérez, N. (Noelia)
1997Expectativas de aprendizaje y de rendimiento de los alumnos universitariosArticuloRoces, C. (C.); González-Torres, M.C. (María Carmen); Tourón, J. (Javier)
2021Fostering Communicative Competence and Motivation through ComunicARTE ProgramArticuloLara, S. (Sonia); González-Torres, M.C. (María Carmen); Ibarrola-García, S. (Sara); Zúñiga-Lacruz, A. (Ana)
2021How has the COVID-19 crisis affected the academic stress of university students? The role of teachers and studentsArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Pachón-Basallo, M. (Mónica); Santos, F. (Flavia); Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); González-Torres, M.C. (María Carmen); Raquel; Paoloni, P. (Paola); Gaetha, M. (Martha)
2019Implications of Unconnected Micro, Molecular, and Molar Level Research in Psychology: The Case of Executive Functions, Self-Regulation, and External RegulationArticuloVera-Martínez, M.M. (Manuel Mariano); Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel); Aznárez-Sanado, M. (Maite); González-Torres, M.C. (María Carmen); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la
1999La motivación académica. Sus determinantes y pautas de intervención.LibrosGonzález-Torres, M.C. (María Carmen)
1995Motivación, estrategias de aprendizaje y rendimiento de los alumnos universitariosArticuloRoces, C. (C.); Tourón, J. (Javier); González-Torres, M.C. (María Carmen)
2007Nuevas orientaciones en la formación del profesorado para una enseñanza centrada en la promoción del aprendizaje autorregulado de los alumnosArticuloChocarro-de Luis, E. (Edurne); González-Torres, M.C. (María Carmen); Sobrino, A. (Ángel)
1994La orientación motivacional intrínseco - extrínseca en el aula: validación de un instrumentoArticuloGonzález-Torres, M.C. (María Carmen); Tourón, J. (Javier); Gaviria, J.L. (J. L.)
2014Percepciones de los profesores universitarios: ¿su enseñanza adopta un enfoque centrado en el alumno y su aprendizaje?ArticuloChocarro-de Luis, E. (Edurne); Sobrino, A. (Ángel); González-Torres, M.C. (María Carmen)
2021Regulation/non-regulation/dys-regulation of health behavior, psychological reactance, and health of university undergraduate studentsArticuloPachón-Basallo, M. (Mónica); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; González-Torres, M.C. (María Carmen)
2014Relations between the personal self-regulation and learning aproach, coping strategies, and self-regulation learning, in university students (Process)ArticuloZapata, L. (Lucía); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel); González-Torres, M.C. (María Carmen); Raquel
2017Relationship between Resilience and Self-Regulation: a study of Spanish Youth at risk of Social ExclusionArticuloRaquel; González-Torres, M.C. (María Carmen); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Vera-Martínez, M.M. (Manuel Mariano); Fernández-Cabezas, M. (María); García, M. (Mireia)
2021Resilience as a buffering variable between the big five components and factors and symptoms of academic stress at universityArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; González-Torres, M.C. (María Carmen); Raquel; Vera-Martínez, M.M. (Manuel Mariano); Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel); Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier)
2014Resiliencia y autorregulación en jóvenes navarros en riesgo de exclusión social que acuden a Programas de Cualificación Profesional InicialTesisRaquel
2018Satisfaction with the self-assessment of university students through e-coping with academic stress utilityTMArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel); Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); González-Torres, M.C. (María Carmen); Artuch-Garde, R. (Raquel); Garzón-Umerenkova, A. (Angélica)
2013Scholarship of Teaching and Learning: un modelo de desarrollo profesional de los profesores universitariosArticuloChocarro-de Luis, E. (Edurne); Sobrino, A. (Ángel); González-Torres, M.C. (María Carmen)
2022The proactive-reactive resilience as a mediational variable between the character strength and the flourishing in undergraduate studentsArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Urien-Angulo, B. (Begoña); Luis-Garcia, E.O. (Elkin Oswaldo); González-Torres, M.C. (María Carmen); Artuch-Garde, R. (Raquel); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.)
2022The Proactive-Reactive Resilience as a Mediational Variable Between the Character Strength and the Flourishing in Undergraduate StudentsArticuloFuente-Arias, J. (Jesús) de la; Urien-Angulo, B. (Begoña); Luis-Garcia, E.O. (Elkin Oswaldo); González-Torres, M.C. (María Carmen); Artuch-Garde, R. (Raquel); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.)