Elementos (mostrados por Fecha de envío en Descendente orden): 41 a 60 de 238
Fecha de publicación | Título | Tipo | Autor(es) |
28-jun-2023 | Effects of Self-Regulation vs. External Regulation on the Factors and Symptoms of Academic Stress in Undergraduate Students | Articulo | Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel); Sander, P. (Paul); Garzón-Umerenkova, A. (Angélica); Zapata, L. (Lucía) |
30-may-2023 | Adolescentes y ocio: desarrollo positivo y transición hacia la vida adulta | Articulo | Albertos-San-José, A. (Aránzazu); Osorio, A. (Alfonso); Beltramo, C. (Carlos) |
16-may-2023 | Effect of Levels of Self-Regulation and Situational Stress on Achievement Emotions in Undergraduate Students: Class, Study and Testing | Articulo | Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Paoloni, P. (Paola); Vera-Martínez, M.M. (Manuel Mariano); Garzón-Umerenkova, A. (Angélica) |
15-may-2023 | The impact of educational technologies in higher education | Articulo | Cabaleiro-Cerviño, G. (Goretti); Vera, C. (Carolina) |
5-may-2023 | Do Learning Approaches Set the Stage for Emotional Well-Being in College Students? | Articulo | Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel); Santos, F. (Flavia); Fadda, S. (Salvatore); Gaeta-González, M.L. (Martha Leticia) |
3-may-2023 | Teacher-student attachment relationship, variables associated, and measurement: A systematic review | Articulo | García-Rodríguez, L. (Laura); Iriarte-Redín, C. (Concha); Reparaz-Abaitua, C. (Charo) |
3-may-2023 | Combining interdisciplinarity and creative design - A powerful strategy to increase palliative care awareness within a university community | Articulo | Reigada, C. (Carla); Hermida-Romero, S. (Santiago); Tabera-Roldán, A. (Andrés); Acilu, A. (Aitor); Sandgren, A. (Anna); Carvajal, A. (Ana); Rivas, S. (Sonia); Gómez, B. (Beatriz); Naya-Villaverde, C. (Carlos); Centeno, C. (Carlos) |
5-abr-2023 | Emotional intelligence and mindfulness: relation and enhancement in the classroom with adolescents | Articulo | Rodríguez-Ledo, C. (C.); Orejudo, S. (Santos); Cardoso-Moreno, M.J. (M. J.); Balaguer-Estaña, A.J. (Álvaro J.); Zarza-Alzugaray, J. (Javier) |
20-mar-2023 | Hubs of belief networks across sociodemographic and ideological groups | Articulo | Camina, E. (Eduardo); Güell-Pelayo, F. (Francisco); Sepulcre, J. (Jorge); Bernácer-María, J. (Javier) |
13-mar-2023 | Satisfaction with the self-assessment of university students through e-coping with academic stress utilityTM | Articulo | Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel); Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); González-Torres, M.C. (María Carmen); Artuch-Garde, R. (Raquel); Garzón-Umerenkova, A. (Angélica) |
13-mar-2023 | El desarrollo de competencias en la universidad a través del aprendizaje-servicio | Articulo | Ibarrola-García, S. (Sara) |
13-mar-2023 | Capacitación socioafectiva de alumnos y profesores a través de la mediación y la resolución de conflictos | Articulo | Iriarte-Redín, C. (Concha); Ibarrola-García, S. (Sara) |
13-mar-2023 | Formación profesional de las mujeres en las escuelas de la Matritense: un proyecto político-económico en la España ilustrada | Articulo | Laspalas, J. (Javier) |
28-feb-2023 | El florecimiento como fin de la educación del carácter | Articulo | Bernal-Martínez-de-Soria, A. (Aurora); Naval, C. (Concepción) |
16-nov-2022 | A proposed protocol for the registration of evidence-based Educational Psychology programs | Articulo | Fuente-Arias, J. (Jesús) de la; Vera-Martínez, M.M. (Manuel Mariano); Peralta-Sánchez, F.J. (Francisco Javier); Martínez-Vicente, J.M. (José Manuel) |
19-oct-2022 | Enfrentamientos entre reinas y validos en el teatro áureo español | Articulo | Zúñiga-Lacruz, A. (Ana) |
6-oct-2022 | Kinematic and kinetic patterns related to free-walking in Parkinson's disease | Articulo | Martinez, M. (Martín); Villagra, F. (Federico); Castellote, J.M. (Juan Manuel); Pastor, M.A. (María A.) |
24-ago-2022 | La atención al clima escolar del aula, base de la educación para la convivencia: claves para el profesor | Articulo | Ibarrola-García, S. (Sara); Iriarte-Redín, C. (Concha) |
24-ago-2022 | Estudio de creencias, actitudes y actuaciones del profesorado en torno a la educación para la convivencia a través del cuestionario de "competencia social para el profesorado" | Articulo | Iriarte-Redín, C. (Concha); González-Torres, M.C. (María Carmen); Sobrino, A. (Ángel); López-de-Dicastillo-Rupérez, N. (Noelia) |
22-ago-2022 | Modelling students, academic confidence, personality and academic emotions | Articulo | Sander, P. (Paul); Fuente-Arias, J. (Jesús) de la |
Elementos (mostrados por Fecha de envío en Descendente orden): 41 a 60 de 238